شکا
Farsi | English | Russian | Arabic

راه اندازی فروشگاه‌ هایی اینترنتی یا الکترونیکی مخصوص عرضه کالاهای صد در صد داخلی و ایرانی، یکی از راهکارهای کشورهای جهان در حمایت از کالاهای داخلی است...


امروزه اینترنت عرصه‎ای را فراهم آورده که تجارت الکترونیک اتفاق می‎افتد، اطلاعات از طریق شبکه گسترده جهانی و ایمیل مبادله و عرضه شده همچنین ارتباطات سریع امکان‎پذیر می‎گردد. هرچند بازاریابی الکترونیکی چیزی فراتر از اینترنت صرف است. بازاریابی الکترونیکی تکنولوژی‎های دیگری که مدیریت ارتباط با مشتری ، برنامه‌‌ریزی منابع کسب و کار، مدیریت زنجیره تامین و… را امکان‎پذیر می‎سازند را نیز در بر می‎گیرد.


همراهی کسب و کارها با تکنولوژی
همراهی کسب و کارها با تکنولوژی
 


اگر بپذیریم که رقابت آینده، رقابتی جهانی و حرفه‌ای است، آگاهی از ابزارهای دادوستد و بازاریابی بین‌الملل و جهانی و رقابتی می‌توانند شرایطی را فراهم آورند تا قوه رقابتی خود را بهبود بخشیم. هر زمان رقابت سخت‌تر و فشرده‌تر می‌شود، احاطه یافتن بر انواع مفاهیم، تکنیک‌ها، ابزارها و سازوکارهای بازاریابی و فروش، از موارد ضروری برای گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین ورقابتی است.


دامنه شرکت‌هایی که درصدد دیجیتالی شدن هستند بسیار گسترده است. ما روزانه از فناوری دیجیتالی زیادی مانند لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند و دوربین‌های عکاسی و... استفاده می‌کنیم که همواره درحال توسعه و پیشرفت می‌باشند و کاربرد زیادی در تک‌تک اعمال روزانه ما دارند. چه‌در زندگی شخصی و چه‌در زندگی اجتماعی و حتی در تمامی رفتارهای موجود در جامعه، سبک زندگی و سلایق افراد موثرند.


به طورکلی وجود تکنولوژی‌های گوناگون در تمامی زمینه‌ها و پیشرفت آنها بیشتر ازاینکه جنبه منفی و تاثیر منفی داشته باشند، تاثیرات مثبت فراوانی می‌توانند ایجاد کنند. بیایید فراموش نکنیم که انتخاب و طرز استفاده از هرچیزی تنها و تنها بستگی بخود ما دارد. پس با این‌دید همواره می‌توانیم باعث افزایش تاثیرات مثبت تکنولوژی و فناوری دیجیتال در زندگی خودمان شویم.


مهم این است که بتوانیم به شیوه‌ای مفید از فناوری دیجیتال استفاده کنیم یعنی از فرصتهای بسیاری که در اختیار ما قرار می‌گیرد استقاده کنیم اغلب ما امروز به نوعی با فناوری دیجیتال در ارتباط هستیم. از زمانی که نسل جدید تلفن‌های همراه هوشمند نیز وارد زندگی ما شده این سوال نیز مطرح شده که چگونه اینترنت و فناوری‌های دیجیتال روابط و زندگی شخصی ما و به‌طور کلی سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟


رایانه و فناوری دیجیتال نقش پر رنگ و چشم‌گیری در زندگی امروز بشر دارد، از خانه و آشپزخانه گرفته تا نرم‌افزارها و سیستم‌های اداری و حتی صنعت. می‌توان گفت زندگی بشر امروزی بدون رایانه و فناوری دیجیتال ناممکن شده. برای درک بهتر این که حذف رایانه و تکنولوژی‌های مربوط به آن چه‌تاثیری روی زندگی شما دارد فقط و فقط کافی است گوشی موبایلتان را برای یکروز کنار بگذارید، آنگاه متوجه خواهید شد که چقدر به آن وابسته هستید.


دراین دوران فناوری اطلاعات بسرعت رو به پیشرفت است و هر لحظه برتعداد استفاده کنندگان آن اضافه می‌شود. کشور ایران نیز با توجه به امکانات بیشمار تکنیکی و فنی و نیروی انسانی باید با این موج جدید همسو و هم‌جهت شود. از این‌رو لازم است فرصت‌های حاصله از این تحول فناوری را غنیمت شمرد و با توجه به‌ملاحظات ملی از آن بهره گرفت.


نقش توليدکنندگان در تحقق رونق تولید

نقش توليدکنندگان در تحقق رونق تولید بسيار پررنگ است، چرا که با اعتماد افزايی، توليد کالا با کيفيت برتر، قيمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش می‌توانند نظر مصرف‌کنندگان را به‌سمت کالاها و محصولات ساخت داخل جلب کنند. تقويت احساس مسئوليت در جامعه مهم‌ترين اصل در جهت حمايت از رونق توليد و کالا ومحصولات ايرانی است.


برای توليد کالا و محصولات در تراز جهانی بايد شرکت‌ها و تولیدی‌ها به فناوری روز دنيا مجهز باشند. جدا از اين توليدکنندگان بايد به بحث نوآوری، بسته‌بندی مناسب، بازاريابی کارآمد، تبليغات موثر، برندسازی، ارتقای بهره‌وری و مصاديقی از اين نوع توجه کنند؛ چرا که تمامی اين موارد در شکوفايی توليد و تحقق رونق تولید بسيار مهم و نقش آفرين است.


همراهی کسب و کارها با تکنولوژی
همراهی کسب و کارها با تکنولوژی
 


ضرورت شناخت ذائقه مصرف کننده جهت صادرات

اقتصاد کشورهاِی پيرامونی ایران عزیز ما بازار صادراتی بسيار مناسبی برای توليدکنندگان داخلی است. ديپلماسی سياسی، اقتصادی و در عين حال توليد کالاهای با کيفيت و رقابت‌پذير همه و همه بايد دست بدست هم‌دهند تا سهم قابل توجه از اين بازار ۶۰۰ ميليوني در اختيار تولید‌کنندگان  و کارآفرينان داخلي قرار گيرد. برای کسب سهم بيشتری از بازارهای داخلی و خارجی بايد توليد داخلی به‌نحوی باشد که اعتماد مصرف‌کنندگان را بيش از پيش به خود جلب کند.


نشناختن ذائقه مصرف‌کنندگان داخلی با جمعیت کثیر ۸۰ میلیون نفری و همچنین ذائقه خارجی و همين طور نبود بازاريابی مناسب از جمله مشکلات مهم حوزه توليد کشور است. توليد کالا همواره بايد مبتنی بر ذائقه شناسی و مطالعات دقيق بازار باشد تا نياز و رضايت مشتريان را تامين کند.


مزیت اقتصاد ایران

اقتصاد ايران مزيتی دارد و آن اين است که يک بازار بزرگ برای محصولات و توليدات به شمار می رود؛ يعنی بازار بزرگ مصرف دارد. يکی از مزيت‌های نسبی ما همين است که توليد شکل نمی‌گيرد مگر اين که تقاضايی وجود داشته باشد. کيفيت، قيمت و تنوع سه عامل کليدی در جهت‌ ترغيب مردم به مصرف کالاهای توليد داخلی است.


بازاريابی داخلی کمتر از بازاريابی خارجی نيست. توليد کالا در کشور امروز بايد مبتنی بر ذائقه‌شناسی مصرف کنندگان، نيازسنجی بازار و نگاه به مزيت‌های داخلی باشد. لازمه تحقق بخشی به شعار سال جاری يعنی حمايت از کالای ايرانی توليد رقابت‌پذير و صادرات محور است که برای دستيابی به اين مهم بايد هزينه‌های توليد در مملکت منطقی و روند کاهشی به‌خود گيرد.


کيفيت کالاهای ايرانی بايد برای مصرف‌کنندگان شوق‌آفرين باشد از اين رو می‌طلبد تولید‌کنندگان داخلی به اين مهم توجه جدی داشته باشند. مصرف کالاهای ايرانی در کنار رونق تولید و رشد اقتصادی موجب کاهش معضل بيکاری در جامعه می‌شود. فرهنگ‌سازی صحيح در جهت ترغيب مردم به مصرف کالای ايرانی بسيار ضرورت دارد، بنابراين برای تحقق بخشيدن به اين موضوع تمامی رسانه‌ها، مراکز تبليغاتی، فرهنگی و غيره بايد پای کار باشند. برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان، علاوه بر وظيفه سنگينی که توليدکنندگان به عهده دارند.


ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی کالا‌های ایرانی:

راه اندازی فروشگاه‌هایی اینترنتی مخصوص عرضه کالاهای صد درصد داخلی، یکی از راهکارهای کشورهای جهان در حمایت از کالاهای داخلی است که نمونه‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شوند. معرفی کالاها ومحصولات تولیدکنندگان ملی توسط فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت زیادی در توسعه خرید کالاهای داخلی دارد. این سایت‌ها می‌توانند افزون برفروش داخلی، معرفی و فروش محصولات داخلی برای مشتریان جهانی را نیز به صورت محصولات صادراتی عملیاتی نمایند.


محصولات ارائه شده در این سایت‌ها بصورت زیرگروه دسته‌بندی شده‌ و به زبانهای مختلف قابلیت نمایش دارند. در این سایت‌ها اطلاعات کالاها و محصولات ملی به طور دقیق ارائه می‌شود و امکان خرید آنها برای مشتریان فراهم است. علاوه بر این امکان آشنایی با تولیدکنندگان نیز در این سایت‌ها وجود دارد.


راه اندازی این گونه فروشگاه‌ها نه تنها موجب توسعه خرید کالای ملی و داخلی می‌شود، بلکه امکان دسترسی به اطلاعات کالاها، مقایسه کیفیت‌ها، صرفه‌جویی در زمان، کاهش قیمت‌ها و حذف واسطه‌ها و سودارگران را نیز درپی دارد.


این فروشگاه‌های اینترنتی به غیر از عرضه محصولات ملی و کالا‌های داخلی، محلی برای جذب توریست‌ها نیز محسوب می‌شوند. اکثر توریست‌ها تمایل دارند با تولیدات و محصولات کشورها آشنا شوند و خرید کنند. امروزه در فرآیند توسعه پایدار، مهم‌ترین عامل در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی، استفاده موثر از منابع علمی و فناوری‌های نوین است.


ضرورت بازاریابی اینترنتی  در کسب و کار امروز

بازاریابی اینترنتی  در کسب و کار امروز یک امر ضروری است و در موقعیت شرکت‌ها و تولید‌کنندگان نقش اساسی ایفا می‌کند. به‌همین دلیل گفته می‌شود تفکر بازاریابی باید در کلیه‌ی بخش‌ها و فرایند‌های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد. خلق نام تجاری مناسب، تبلیغات مناسب، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره‌گیری ازفناوری‌های روز از الزامات اساسی است.


بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف‌کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه  بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات بصورت مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را مشاهده نماید). تبلیغات برای تشویق مشتری‌ها برای خرید محصول است.


بازاریابی الکترونیک ، بکارگیری اینترنت و دیگر تکنولوژی‎های فناوری‌های دیجیتالی مرتبط جهت دستیابی به اهداف بازاریابی است. تجارت الکترونیکی نیز به طور خاص، به تسهیل مبادلات ایجاد شده توسط فعالیت‎های بازاریابی کسب و کار اشاره دارد. تجارت الکترونیک یک کسب و کار مدرن است که نیاز تولید‌کنندگان، مدیران، و مشتریان به کاهش هزینه‎ها و در عین حال بهبود کیفیت کالاها و خدمات، و افزایش سرعت تحویل را مورد توجه قرار می‎دهد.


در این دوران فناوری دیجیتالی به سرعت رو به پیشرفت است وهر لحظه برتعداد استفاده‌کنندگان آن اضافه می‌شود.  کشور ایران نیز با توجه به امکانات بیشمار تکنیکی و فنی و نیروی انسانی باید با این موج جدید همسو و هم جهت شود. از اینرو لازم است فرصتهای حاصله از این تحول فناوری را غنیمت شمرد و با توجه به ملاحظات ملی از آن بهره گرفت.


اگر محصولات و خدمات شما قابلیت فروش  آنلاین را دارد توصیه می‌شود در اولین فرصت به فروشگاه اینترنتی شُکا مراجعه نموده و از خدمات آن مطلع شوید و در صورت نیاز محصولات خود را در وب سایت شُکا در معرض دید کاربرانتان قرار دهید. این وب سایت آنلاین به‌کاربران شما و محصولات و خدمات شما کمک می‌کند تا حتی در دور افتاده‌ترین شهرها امکان بازارسازی برای محصولات شما وجود داشته باشد.


شکا یک فروشگاه اینترنتی است که در زمینه‌های شیرینی‌های سنتی، چای، زعفران، عسل، فرآورده‌های کنجدی، محصولات گیاهی و بدون‌قند ایرانی بصورت تخصصی فعالیت می‌کند و هدفش حمایت از تولید‌کنندگان و محصولات ایرانی وآشنایی کاربران ازتولیدات ومحصولات ایرانی است.

 

 حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید ملی است 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 
سال رونق تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .