شکا
Farsi | English | Russian | Arabic

با توجه به حساسیت بر روی قیمت، مهم‌ترین موضوع کاهش قیمت‌ها است. باید بسته‌بندی‌های شکیل و یا موارد پرستیژیکی را حذف کرد و در عوض قیمت‌ها را کاهش داد...


از آن‌جا که دراین دوران، چالش‌ها، مسائل و مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید، بسیاری از تولید‌کنندگان همیشه به‌دنبال راه‌‌حل و روش‌هایی برای مواجه با مشکلات اقتصادی در دوران رکود اقتصادی هستند. دراین هنگام، توجه به برخی از نکات در زمینه بازاریابی بسیار حائز اهمیت می‌شود.


رونق تولید و استراتژی کسب و کار
رونق تولید و استراتژی کسب و کار
 


بنابراین تسلط بر اصول بازاریابی بسیار مهم‌تر از قبل است. در نتیجه، تولید‌کنندگانی  که در مورد استراتژی‌های بازاریابی از قبل تصمیم‌گیری و اقدامات لازم را انجام داده باشند، می‌توانند در زمان تحریم‌ها و رکود اقتصادی موفق‌تر از بقیه عمل نمایند.


آمادگی قبل از رکود

باید همیشه برای مقابله با تحریم‌ها و رکود اقتصادی، آمادگی لازم را از زمان رونق اقتصادی مدنظر داشته باشیم. بنابراین کسب و کارهایی که این موضوع را از قبل پیش‌بینی می‌کنند، مسلما در زمان تحریم‌ها عمل‌کرد بهتری خواهند داشت. از طرفی با توجه به کاهش سطح توان‌خرید مردم دراین زمان، دیدگاه‌های مردم نیز تغییرخواهد کرد. بنابراین به‌کارگیری استراتژی مناسب برای بازاریابی و رونق تولید از سوی مدیران حائز اهمیت است.


تغییر استراتژی

باتوجه به‌حساسیت بر روی قیمت، مهم‌ترین موضوع کاهش قیمت‌ها است. بنابراین باید بسته‌بندی‌های شکیل و یا موارد پرستیژیکی را حذف کرد و در عوض قیمت‌ها را کاهش داد. بعنوان مثال می‌توان محصولات را در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر انجام داد. در دوران تحریم و یا رکود اقتصادی، تولید‌کنندگان باید همیشه قیمت را در اولویت قرار دهند و برای کاهش قیمت‌ها تمام تلاش‌شان را بکنند. باتوجه به افزایش رقابت‌های قیمتی که بین تولید‌کنندگان در این‌زمان وجود دارد، اهداف تولید برای قیمت‌گذاری نیز باید بازنگری شود.


برای مثال، به‌جای دست‌یابی به سود بالاتر، باید بیشتر بر هدف‌شان یعنی حفظ بقا تمرکز کنند. هم‌چنین در این‌زمان، به‌دلیل به‌وجود آمدن پدیده مازاد کالا و سخت شدن فروش، اهمیت نحوه توزیع پررنگ‌تر می‌شود. بنابراین می‌توان به‌منظور فروش بیشتر، برخی از سیاست‌های خاص را برای نمایندگی‌ها و کاربران مانند جوایز و یا درصد تخفیف در نظرگرفت. در این مرحله سیاست‌های تبلیغی نیز پر‌ اهمیت‌تر است.


بنابراین برخی از استراتژی‌هایی که می‌توانید در زمان تحریم‌ها آن را به‌کار بگیرید، عبارتتد از:

۱- کاهش هزینه‌های غیرضروری با توجه به افزایش کیفیت.

۲- قیمت‌گذاری مناسب.

۳- سیاست‌های تبلیغی و ترفیعی مناسب.

۴- تا حد امکان فروش بصورت مستقیم و بی‌واسطه.

۵- سیاست‌های تشویقی برای نمایندگان فروش و کاربران.


 کسب و کارهای موفق در دوران تحریم

ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توان در زمان تحریم‌ها کسب و کار موفق داشت؟ مهم‌ترین موضوع در زمان تحریم‌ها، سیاست‌های موفق بازاریابی است. در این زمان، نه‌تنها نباید از هزینه‌های بازاریابی بکاهید، بلکه باید در مورد بازاریابی محصولات و خدمات خود شیوه‌های هوش‌مندانه‌تری را در نظر بگیرید. مانند بازاریابی اینترنتی بصورت یکپارچه.


تحقیقات نشان می‌دهند که در دوران رکود اقتصادی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات به‌طور معناداری در جهت کاهش تغییر می‌کند. این امر به‌خاطر تحقق حجم‌فروش در کوتاه‌مدت می‌باشد اما این استراتژی ممکن است آسیب جدی به تولید‌کنندگان در بلند‌مدت با کاستن سودشان وارد نماید. این امر همچنین به تصویر برند آسیب می‌رساند و کاربران ممکن است نسبت به‌قبول قیمت‌سابق پس از رفع بحران مقاومت نمایند.


تحقیقات نشان می‌دهد، حفظ قیمت‌های قبلی با همان کیفیت قبلی ویا ارتقاء کیفیت در صورت افزایش قیمت‌ها منجر به بهبود عمل‌کرد تولید‌کنندگان در دوران بحران اقتصادی می‌گردد.


رونق تولید و استراتژی کسب و کار
رونق تولید و استراتژی کسب و کار
 


استفاده از فناوری دیجیتال

محیط جدید فناوری‌ دیجیتال علاوه ‌بر قدرت عظیمی که برای سودمندسازی فعالیت‌ها دارد، قادر به‌رفع تعدادی از چالش‌های موجود در مسیر کسب‌وکار تجاری نیز خواهد بود. فرصتی که می‌توانید تا در روش‌های فروش، کسب درآمد و محصولات و خدمات خود تجدید نظرکنید و مدل کسب و کار خود را رونق دهید.


فرصت‌های فراوانی وجود دارد و یا شکل خواهد گرفت که با بهره‌بردن از این فرصت‌ها می‌توانید کارهای عظیمی برای کاربران انجام دهید. این امر محقق نخواهد شد مگر با استقرار پیدا کردن فناوری‌های نوآورانه، تجربه و تحلیل‌های‌دقیق داده‌های فناوری دیجیتال و همه این‌موارد در کنار یک‌دیگر مسیری را پیش‌روی ما می‌گشاید و فرصت‌ها و موقعیت‌هایی را برای‌مان فراهم می‌کند که تا پیش از این نمی‌توانستیم آن‌ها را تصویر کنیم.


جهان فناوری، بازاریابی دیجیتال اثر زیادی بر چگونگی رفتار اجتماعی ما، دارد تا حدی که منصفانه است بگوییم هر کسب و کاری که با عصر جدید بازاریابی و ارتباطات انطباق پیدا نکند در خطر شکست قرار می‌گیرد.


ایجاد محتوای تصویری دیجیتالی

محتوای تصویری در بین کاربران بسرعت در حال توسعه است . مغز انسان اطلاعات یک محتوای تصویری را شصت هزار بار سریع‌تر از محتوای متنی پردازش می‌کند. نود درصد اطلاعات انتقال‌یافته به‌مغز انسان تصویری است, تصاویر قدرت انتقال احساسات و محتوای مورد نظر ما را دارند . تصاویر در کسب و کار ما قدرت ایجاد هویت نام تجاری را در بازار دیجیتال دارند. آرم‌های مؤثر، تصاویر ایجاد شده با فتوشاپ، عکس‌ها، انیمیشن‌ها و طراحی وب‌ سایت‌ها همه پایه‌های جدیدی را برای ارتقاء هویت نام‌ تجاری ایجاد می‌کنند و احتمالا در هیچ‌وقت به زودی ناپدید نخواهند شد.


ایجاد محتوای متنی (توضیحات)

ایجاد محتوای متنی مناسب برمحصولات روی وب سایت از اساسی‌ترین مباحث کسب و کار آنلاین است . کاربران از برندها انتظار ایجاد محتوای مفید را دارند . محتوای موثر باعث پیوند خوردن بیشتر کاربران با کسب و کار و محصولات شما خواهد گردید . بروز رسانی محتوا نیز از عوامل موثر در جلب توجه کاربران خواهد بود .


سخن آخر، برای برقراری ارتباط با کاربران خود، شما باید از تکنولوژی و فناوری دیجیتال برای اینکار استفاده کنید. این عمل می‌تواند جهش بزرگی در بازاریابی دیجیتال برای شما به ارمغال بیاورد.


سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا eshoka یعنی استراتژی به کمک فناوری دیجیتال بصورت تخصصی که درحمایت از تولید‌کنندگان و کاربران محصولات ایرانی قدم برداشته است.

فناوری دیجیتال: فرصتی ارزش‌مند برای کسب و کارهای نوین.

سامانه دایرکتوریمنبع غنی برای کاربران و نمایشگاه دائمی محصولات تولید‌کنندگان ایرانی.

بازاریابی یکپارچه: ارتباطات نوین دیجیتالی ایجاد یکپارچه ابزارهای ارتباطی تبلیغات گسترده و هماهنگ.

فروش مستقیم: یک‌روش جای‌گزین کارآمد در كاهش قيمت‌ها و کیفیت محصولات ایرانی.


حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید
شکا همراه با تولید‌کننده ایرانی و همگام با کاربران در حمایت از رونق تولید و محصولات ایرانی


سامانه دایرکتوری و فروشگاه شکا یک فروشگاه دایرکتوری اینترنتی است که در زمینه‌‌های شیرینی‌های سنتی، چای ارگانیک، زعفران، عسل طبیعی و ارگانیک، فرآورده‌های کنجدی و خرمایی، محصولات گیاهی و بدون‌قند یا رژیمی ایرانی بصورت تخصصی در جهت خرید مستقیم کاربران فعالیت می‌کند و هدفش حمایت از تولید‌کنندگان و محصولات ایرانی هم‌چنین آشنایی کاربران از تولیدات و محصولات ایرانی است.

 

 حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید ملی است 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 حمایت از محصولات ایرانی
سال رونق تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .