بستهبندی خوب نشانگر یک محصول خوب
بسته بندی خوب نشانگر یک محصول خوب است اما بسته بندی فوقالعاده به معنای یک محصول فوقالعاده خواهد بود. خلاصه جهان بدین مرحله رسیده است...
دنیای ما با سرعت زیادی درحال رشد است و بازاریابی دیجیتالی نیز همگام با آن پیش میرود. فاصله بین بازار و منزل کاربران بهطرز شگفتانگیزی در این سالها کمتر و نزدیکتر شده است آنهم به خاطر فضاهای فروش آنلاینی کهبا کمک فناوری دیجیتال همهچیز را تحتتاثیر قرار داده است. کاربران میتوانند بهسادگی انتخاب، سفارش و خرید کالاهای مختلف از سرتاسر ایران حتی در جهان را انجام دهند و آن را مستقیم ار تولیدکننده دربمنزل تحویل بگیرند.

در چنین فضایی بهنظر شما چه چیزی باعث جلب نگاه کاربران شما خواهد شد؟ طراحی، محصول، دسترسی آنلاین، قیمت محصول، اینها چندین مورد از عواملی هستند که بر هر کاربری تاثیری میگذارند تا خرید خود را انجام دهند. و بههمین علت است کهشما بهعنوان یکمدیر باید هوشیار باشید تا از خطاهای کوچک جلوگیری کنید چراکه همین خطاهای کوچک میتواند یک طرح عالی و یک محصول بینظیر را به شکست بکشاند.
برخی از خطاها هستند که اغلب رخ میدهند و به سادگی میتوان از آنها جلوگیری کرد. اما چنانچه توجه جدی به آنها نشود میتوانند کل کار نهایی طراحی را از بین ببرند. در زمانی که کاربران در انتظار محصولاتی با طراحی بدوننقص هستند و دوست دارند تا در جریان آخرین پیشرفتها و بروزرسانیهای بازار باشند، حتی یک خطای ناچیز نهتنها میتواند طرح را نابود کند بلکه بهفروش شما نیز آسیب وارد کند.
همیشه بهمردم گفته میشود که هیچگاه از روی جلد یککتاب راجع به محتویاتش قضاوت نکنید اما متخصصین بستهبندی و تولیدکنندگان و خردهفروشان هرگونه کالایی که درون لباس بستهبندی به فروش میرسد، از خریداران میخواهند که این گفته و سنت را نادیده بگیرند. بازرگانان امیدوارند که کاربران نهتنها محصولاتشان را از روی بستهبندیشان قضاوت کنند، کاری میکنند که بستهبندیها بتوانند عامل تاثیری مهم بر کاربر باشند چرا که در تصمیمگیریها نقشی اساسی دارند.
بستهبندی هدفهای زیادی را برآورده میکند که بسیار دورتر از نقش اساسی آن یعنی پوشش و دربرگیری محصول هستند. در ابتداییترین نقش، بستهبندی وظیفه محافظت از یکپارچگی و صحت محصول را برعهده دارد. بستهبندی محصول را از عوامل بیرونی، آسیبهای در حین حمل و لجستیک حفظ میکند. در محصولات غذایی، طولعمر را افزایش میدهد و غذا را ایمن از آلودگیها و سایر نگرانیهای مشابه نگه میدارد. بستهبندی میتواند اطلاعات ارزشمند محصول را درخصوص محتویات و اطلاعات غذایی و حتی دستور مصرف، بهکاربران منتقل کند.
علاوه بر این بستهبندی میتواند راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. کاربران امروزی همیشه به دنبال آن هستند کهبه هر روشی زمان خرید را کم کنند. یک بستهبندی صحیح و کامل میتواند شکل دیگری از راحتی را برای آنها فراهم کند و آنهم آسانی در باز کردن و استفاده مجدد محصولات است. نتایج تحقیقی نشان داده است که خلاقیت در بستهبندی برای کاربران جذاب است، هنگامی که صحبت از بستهبندیهایی میشود که بهطور ویژه ارائه میشود برای کاربران اولویت بیشتری پیدا میکنند. علاوه بر مزیتهای کاربردی برای خردهفروشان، فروش ممکن است تحت تاثیر آموزش کاربران در مورد مزایای برخی از بستهبندیها همچون برگ برنده کار کند.
تاثیر بستهبندی
نقش بستهبندی دیگر تنها محافظت از کالا نیست. بستهبندی همانند بومی برای خلاقیت و طراحی است که باعث مشتعل شدن حس علاقهمندی در کاربران میشود. تمرکز بر این تلاش برای جلبتوجه نظر کاربران جوان در سامانه و سایت های خردهفروشی، هدف نهایی است تا آنها اتصال خوبیبه بستهبندی ایجاد کنند. البته نقش بستهبندی در ظاهر محصول نمیتواند نادیده گرفته شود. چاپهای رنگی، لیبلزنی و طراحی باید ظاهر بیرونی بسته را از لحاظ تجاری بهبود بخشد. با چنین بستهبندی محصول میتواند مهره تاثیرگذاری مهم در تصمیم خرید باشد.
بستهبندی چنانچه درست و صحیح باشد، میتواند یکی از تاثیرگذارترین راهها برای خلق و تقویت کیفیت برند و آگاهی از حضور برند باشد. باید آن را بهعنوان یک ابزار مارکتینگ به حساب آورد نهفقط چیزی که از محصول محافظت میکند. هنگامی که کاربران به منزل دیگری میرود و بسته را بر روی یک میز در آنجا میبیند نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت. تا هنگامی که به سطل آشغال برود مدام در حکم یک یادآوریکننده عمل میکند، همانند پیام بازرگانی که بهمدت ۳۰ثانیه از این گوش وارد و از دیگری خارج میشود.
کاربران بهطرز روزافزونی میخواهند تا محصول واقعی که میخرند را ببینند. آنها آزادی در ارزیابی اینکه محصول خریداری شدهشان تا چه حد تازه است را خواستارند بیشتر از آنکه بخواهند به بستهبندی یا اطلاعات درج شده بر روی آن توجه کنند. آنها میخواهند تمام داستان سفر محصول شان از کارخانه تا فروشگاه را بدانند.
با اینکه کاربران به خاطر خود محصول، بهخرید میروند، اما بستهبندی نقشی چنان حیاتی در تصمیم برای خرید دارد که عمده وقت تولیدکنندگان و طراحان را برای ارتقاء پشتیبانی یک محصول جدید بهخود اختصاص میدهد. دیده نشدن یعنی نفروختن. پس هرچه خود را بیشتر در بخش مربوط به خودتان متمایز کنید، موفقیت بیشتری خواهید داشت! این موفقیت در پایان مساوی با فروش خواهد بود.
کاربران در هنگام باز کردن بستهبندی برای دیدن محصولی که خریدهاند هیجانزده میشوند و این موضوع میتواند در طراحی یک بستهبندی دیده شود. بستهبندی با کاربران صحبت میکند هنگامی که آنها آن را میبینند و از میان گزینههای مختلف در حال انتخاب هستند. بسته شما میتواند فرق بین خریدن یا نخریدن را مشخص کند. مشاهده همان واقعیت است.
بستهبندی خوب نشانگر یک محصول خوب است اما بستهبندی فوقالعاده به معنای یک محصول فوقالعاده خواهد بود. خلاصه اینکه جهان بسیاری فرهنگها را پشت سر گذاشته و بدین مرحله رسیده است. تولیدکنندگان باید خلاقیتهای بستهبندی و گرایشهای جدیدشان را بهگونهای با خواستههای جدید کاربران هماهنگ کنند. امروز، بستهبندی تبدیلبه یک نیاز شده است، تا مادهای برای رفتن به زبالهدانی.
بانک اطلاعات توانمندسازی با فناوری دیجیتال
بانک اطلاعاتی با تجربهای ارزشمند که درطی سالها تحقیق و ممارست در فضای کسب و کارهای اینترنتی کسب کرده است، اقدام به ایجاد بانک اطلاعات تولیدکنندگان محصولات سنتی شُکا بهمنظور توانمندسازی تولیدکنندگان ایرانی درزمینه فناوریهای نوین دیجیتالی نموده است.
با توجه به اینکه اکثر کسب و کارها که اقدام به تاسیس وبسایت میکنند، بعد از مدتی سایت را بهعلتهای گوناگون رها کرده و ازادامه کار دلسرد میشوند و این فناوری مفید را رها میکنند و امکان دسترسی به فناوریهای نوین دیجیتالی را از دست میدهند چرا که امروزه اینترنت بهترین بستر برای کسب درآمد است.
کلیه تولیدکنندگانی که در زمینههای محصولات سنتی ایرانی فعالیت میکنند میتوانند از خدمات فروشگاهی و یا بانک اطلاعات تولیدکنندگان استفاده نمائید و پس از ثبتنام در این سامانه محصولات خود را بهصورت مستقیم و سفارش پستی به کاربران خود ارسال نمایند.
تولیدکنندگانی که مایل به استفاده ازخدمات فروشگاه شُکا نمیباشند میتوانند پس از ثبتنام در بانک اطلاعات تولیدکنندگان برای معرفی برند و محصولات خود در این سامانه اقدام نمایند جهت اطلاعات بیشتر درخبرنامه این سامانه عضو شوید و از جدیدترین خبرها در این سامانه، اطلاعات لازم را دریافت نمائید.
فناوری دیجیتال فرصتی ارزشمند برای تولیدکنندگان و کسب و کارهای نوین
شُکا پل ارتباطی مطمئن تولیدکننده و مصرفکننده ایرانی
روابط عمومی فروشگاه محصولات سنتی شُکا