شکا

در واقع حتی در رابطه با سخت‌ ترین شرایط، فرصتهایی وجود دارد که با شناسایی آنها می‌ توانید در زمانی که همگان به ‌دنبال حفظ جایگاه خود هستند...


بدون شک تمامی تلاش‌های یک تولید‌کننده و شرکت در راستای ‌بفروش رساندن محصولات است، با این حال برخی از تولید‌کنندگان در این زمینه کاملا ناموفق عمل می‌کنند. در این رابطه اکثر آن‌ها شرایط بازار را بهانه قرار می‌دهند. این امر در حالی است که بسیاری از آن‌ها دیگر وجود ندارند که در همین بازار، آمارهای فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده‌اند. در واقع به‌صورت کلی، برای چنین اتفاقی نمی‌‎توان یک دلیل را بیان نمود. در این راستا آشنایی با موارد اصلی، کمک خواهد کرد تا عملکرد خود را دگرگون نمایند.

دلایل اصلی عدم فروش محصولات
دلایل اصلی عدم فروش محصولات 
 


۱- عدم توجه به چرخه عمر

این چرخه هم برای محصولات و هم برای استراتژی‌های تولید‌کنندگان وجود داشته و اگر به نوآوری و اقدامات جدید توجه نداشته باشند، بدون شک با مشکلاتی جدی مواجه خواهند شد. این امر نیز باعث می‎شود تا همواره برای جامعه هدف، جذابیت خود را حفظ کنند. همچنین این در حالی است که بسیاری از تولید‌کنندگان بر روی محصولات قدیمی خود تاکید داشته که باعث می‌شود که پس از مدتی بیش از حد تکراری شوند.


در کنار این مسئله، فراموش نکنید که استراتژی‎‌ها نیز یک بازه زمانی داشته و پس از آن تاثیر منفی را به‌همراه دارند. به‌همین خاطر تولید‌کنندگان باید همواره به دنبال موارد جدید باشند. این امر تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که یادگیری آن‌ها مداوم باشد. در غیر این صورت توان کافی برای این حجم از تغییرات را نخواهید داشت و همواره احتمال دارد که موارد نادرستی را انتخاب کنید.


۲- اوضاع بد بازار

یک اوضاع بد بدون شک بر روی فروش تولید‌کنندگان تاثیرگذار خواهد بود، با این حال آنها باید در این شرایط، استراتژی خود را تغییر داده و شیوه‌های مناسب‌تری برای فروش را انتخاب کنند. همچنین ضروری است که در شرایط سخت، تا حد امکان هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید، با این اقدام قدرت گذر از این شرایط را به‌دست خواهید آورد. بسیاری از تولید‌کنندگان با تمرکز بر روی فروش آنلاین، آموزش مجازی و استفاده از فناوری‌های نوین دیجیتالی حتی به‌سودآوری بیشتری نسبت به‌گذشته رسیده‌‎اند.


در واقع حتی در رابطه با سخت‌ترین شرایط، فرصت‌‎هایی وجود دارد که با شناسایی آنها می‌توانید در زمانی که همگان به‌دنبال حفظ جایگاه خود هستند، رشدی فوق‌‎العاده را داشته باشید. در واقع اوضاع بازار از کنترل ما خارج است با این حال واکنش تولید‌کنندگان مرز میان موفقیت و شکست را تعیین می‌‎کند.


۳- تغییر نیاز و سلیقه کاربران

این امر یک واقعیت است که سلیقه و نیاز کاربران همواره تغییر می‌کند. تحت این شرایط اگر خود را با این روند همگام نسازید، با بدترین اتفاقات مواجه خواهید شد. توصیه می‌شود که به‌دنبال کسب اطلاعات از جامعه هدف خود باشید که قدرت پیش‎بینی را به‌وجود می‌آورد. به‌همین خاطر نباید صرفا به‌شرایط حال حاضر خود توجه داشته باشند.


۴- عدم بازاریابی درست

یکی از دلایل مهم فروش نامناسب، ناشناخته ماندن برند تولید‌کنندگان محسوب می‌شود. در این رابطه توجه داشته باشید که روش‌های بازاریابی بسیار متنوع بوده و تولید‌کنندگان می‌توانند با توجه به‌شرایط و بودجه خود، موارد مناسبی را انتخاب کنند. برای مثال حضور در شُکا یکی از ساده‎‌ترین و در عین حال تاثیر گذارترین روش‎‌های حال حاضر محسوب می‎‌شود. موفقیت هر تولید‌کننده‌ای در جهان امروز، به بستر اینترنت وابسته است. در واقع این نکته را همواره به‌خاطر داشته باشید که کاربران با انتخاب‌های متنوعی مواجه بوده و عملکرد ضعیف تولید‌کنندگان، بدون شک باعث خواهد شد تا به‌سمت سایرین متمایل شوند.


۵- اعتمادسازی ضعیف

در نهایت برای این امر که کاربران از تولید‌کنندگان خرید کنند و به صورت طبیعی برند و محصولات آن‌ها را به اطرافیان خود معرفی نمایند، ضروری است تا اعتماد لازم نسبت به تولید‌کنندگان شکل گرفته باشد. در این رابطه آن‌ها باید به‌نحوی اقدام کنند که قبل از امتحان محصول، کاربران اعتماد کافی را به‌دست آورده باشند. در غیر این صورت طبیعی است که آمار فروش مناسبی را نداشته باشند.


فراموش نکنید روش فوق، تنها برای محصولاتی کاربرد خواهد داشت که از کیفیت لازم برخوردار هستند. به همین خاطر ضروری است که قبل از هر چیزی، نسبت به مناسب بودن آنها اطمینان داشته باشید.


توانمند‌سازی در زمینه فناوری‌های نوین

شُکا با تجربه‌‌ای ارزشمند که درطی سالها تحقیق و ممارست در فضای کسب و کارهای اینترنتی گرفته است، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی به‌منظور توانمند‌سازی تولید‌کنندگان ایرانی درزمینه فناوری‌های نوین دیجیتالی نموده است.

با توجه به اینکه اکثر تولید‌کنندگانی که اقدام به تاسیس سایت می‌کنند، بعد از مدتی سایت را به‌علت نداشتن متخصص دراین حوزه کلا فراموش کرده و یا سایت آنها دارای اختلال و از دسترس خارج شده و یا ازادامه کار دلسرد می‌شوند و این فناوری مفید را رها می‌کنند و امکان دسترسی به‌فناوری‌های نوین دیجیتالی را از دست می‌دهند چرا که امروزه اینترنت بهترین بستر برای کسب در‌آمد است.


امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف و با همدلی و وفاق تولید‌کنندگان و کاربران بتوانیم ضمن تحقق چشم‌انداز شُکا در ایجاد یک بانک اطلاعات کامل و جامع برای تولید‌کنندگان ایرانی با کمک فناوری‌های روز دنیا برای بهتر دیده شدن برند و محصولات ایرانی و نمایشگاه دائمی برای محصولات تولید‌کنندگان ایرانی گام برداریم.

از کلیه تولید‌کنندگانی که در زمینه‌های محصولات غذایی ایرانی و سنتی فعال بوده و می‌توانند در ارائه محصولات خود از طریق سامانه اینترنتی و ارسال پستی به صورت مستقیم اقدام نمایند می‌توانند به فروشگاه محصولات سنتی شُکا مراجعه نموده و از شرایط ثبت نام اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

 

 

 فناوری دیجیتال فرصتی ارزشمند برای تولید‎کنندگان و کسب و کارهای نوین، در سال جهش تولید 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 حمایت از محصولات ایرانی
سال جهش تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .