شکا

یکی از ساده‌ترین کارها برای جلب نظر کاربران به ویژگی‌های محصولات بارگذاری تصاویر متعدد و همچنین بیان اندازه، وزن و امکانات تازه محصولات است...


استفاده از تکنیک‌های برتر بازاریابی دیجیتال در دنیای کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب تولید‌کنندگان در وضعیت کنونی کسب‌و‌کار با حجم بالای رقابت نیاز به نمایش ویژگی‌هایشان دارند. این امر در مورد صنعت خرده فروشی آنلاین اهمیت دو چندان دارد. ارزش صنعت خرده فروشی آنلاین در سال جاری به بیش از ۴ تریلیون دلار خواهد رسید، بنابراین افزایش حضور تولید‌کنندگان و کارآفرینان در این حوزه طبیعی خواهد بود.

تحول بازاریابی دیجیتال با فناوری های نوین
تحول بازاریابی دیجیتال با فناوری های نوین
 


نقش فناوری‌های نوین در بهبود کیفیت بازاریابی دیجیتال انکارناپذیر است. تولید‌کنندگان کوچک و بزرگ بطور مداوم نیازمند استفاده از چنین فناوری‌‌هایی برای حضور مداوم در بازار رقابتی کسب و کار هستند. وقتی سطح فناوری‌های موجود افزایش پیدا می‌کند، انتظارات کاربران نیز بیشتر خواهد شد. امروزه آنها انتظارات بسیار زیادی از تولید‌کنندگان، به ویژه تولید‌کنندگان آنلاین، دارند. تفاوت اصلی کاربران امروزی با نسل قبلی دسترسی آنها به حجم وسیعی از اطلاعات است بنابراین جلب نظر آنها و ترغیب‌شان به سوی خرید محصولات بسیار دشوار خواهد بود.


تولید‌کنندگان مختلف به منظور جلب نظر کاربران باید از آخرین فناوری‌های موجود در عرصه بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. همچنین دسترسی به اطلاعات کاربردی درباره آنها نیز باید در دستور کار قرار گیرد. فقط در این صورت امکان فعالیت مناسب و هماهنگ با تغییرات روز فراهم خواهد شد. ایراد بسیاری از تولید‌کنندگان عدم آگاهی درست از تغییرات پیش روی در حوزه کسب و کار و بازاریابی است. به این ترتیب مدت‌ها بر روی شیوه‌های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته تکیه می‌کنند. 


ایجاد تحول در تجربه کاربران با فناوری‌های دیجیتال

فناوری‌های دیجیتال در دو دهه اخیر به طور غیرقابل انکاری توسعه یافته‌اند. این امر تمام بخش های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. نتیجه این امر امکان خلق تجربه‌ای بهتر برای کاربران در تعامل با تولید‌کنندگان است. امروزه تجربه کاربران از آشنایی با تولید‌کنندگان ایرانی و محصولات آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب آنها در زمینه تصمیم‌گیری برای خرید محصول موردنظرشان به تجربه قبلی از تولید‌کنندگان توجه می‌کنند بنابراین هرچه توانایی تولید‌کنندگان در خلق تجربه‌ای مطلوب برای کاربران بیشتر باشد، شانس بیشتری برای فروش محصولات خود خواهند داشت. این امر سرعت خدمت رسانی به کاربران را به شدت افزایش داده است. 


افزایش تعامل با کاربران از طریق بازاریابی ویدئویی

بازاریابی در بانک اطلاعات فروشگاهی، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی شرایط خاصی دارد. امروزه انگیزه کاربران برای مطالعه محتوای متنی به شدت کاهش یافته است. وظیفه تولید کنندگان در چنین شرایطی تلاش برای استفاده از الگوهای جایگزین است. فرمت ویدئو به دلیل افزایش سرعت اینترنت در سطح جهانی و امکانات ضبط آن با هزینه اندک بهترین راهکار جایگزین محسوب می‌شود.


انتخاب سامانه‌ها و یا سایت‌ها (پلتفرم) مناسب برای فعالیت بازاریابی دیجیتالی اهمیت زیادی دارد. بسیاری از تولید‌کنندگان با انتخاب یک سامانه یا سایت نامناسب در عمل شانس‌های موفقیتشان را از بین می‌برند بنابراین تولید‌کنندگان باید دست به انتخاب‌های هوشمندانه بزنند. سامانه و یا سایت مناسب برای ما بستگی به شرایط برند و ماهیت کسب و کارمان دارد. بر این اساس باید از میان آنها دست به انتخاب مناسب بزنیم.


استفاده از سایت رسمی تولید‌کننده برای بازاریابی دیجیتالی بهینه نکته قابل توجهی است. این امر شامل تولید محتوای جذاب برای آنها و همچنین پاسخگویی به پرسش‌ها‌شان در زمینه‌های مختلف خواهد بود. اگر تولید‌کنندگان در زمینه تولید محصولی تازه فعالیت دارند، تلاش برای آشنایی و عرضه آن در سایت رسمی ضروری خواهد بود. به این ترتیب کاربران برای اطلاع از آخرین تحولات یا اخبار به سراغ سایت رسمی خواهند رفت. این امر تاثیر روانی قابل توجهی بر روی نگاه کاربران به برندمان دارد.


ضرورت استفاده از کانال‌های ارتباطی مختلف

امروزه کاربران بطور مداوم درحال بمباران توسط اطلاعات یا محصولات تازه تولید‌کنندگان مختلف هستند. این امر گاهی اوقات موجب سردرگمی آنها می‌شود. نکته مهم این ماجرا امکان دسترسی ساده کاربران به اطلاعات کاربردی درباره تولید‌کنندگان مختلف است. به این ترتیب تولید‌کنندگان باید توجه فراوانی نسبت به وضعیت محصولات و برند در دنیای آنلاین داشته باشید. اطمینان از دسترسی کاربر به اطلاعات مناسب درباره محصولات و برند اهمیت بسیار زیادی دارد. در غیر اینصورت شانس تولید‌کنندگان برای فروش هرچه بیشتر محصولات کاهش شدید خواهد یافت.


امروزه تولید‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری نیاز به فعالیت در سامانه‌ها و سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی مختلف دارند. شاید تا همین چند سال پیش استفاده از تلویزیون به‌عنوان تنها رسانه بازاریابی کفایت می‌کرد، با این حال اکنون وضعیت به‌طور کامل متفاوت است. اگر تولید‌کنندگان بر روی یک سامانه‌ و یا سایت‌ و کانال ارتباطی صرف تمرکز کنند، به‌سرعت امکان جلب نظر کاربران را از دست خواهند داد.


به‌این ترتیب تلاش برای جستجوی پلتفرم‌های تازه بازاریابی روز بروز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برندهای موفق در این وضعیت باید کانال‌های ارتباط متعدد و مناسبی برای جلب نظر مخاطب هدف داشته باشند. این امر تا حدودی بستگی به موفقیت آنها در زمینه شناخت دقیق سلیقه کاربران دارد. وقتی ما از سلیقه کاربران به صورت مناسب آگاهی داشته باشیم، امکان انتخاب برخی از کانال‌های ارتباطی مناسب را خواهیم داشت.


تهدید اصلی تولید‌کنندگان در زمینه بازاریابی دیجیتالی امکان انتخاب پلتفرم نامناسب و اتلاف بودجه بازاریابی است بنابراین پیش از اجرای بازاریابی دیجیتالی باید تولید‌کنندگان نسبت به شناسایی دقیق وضعیت محصولات و برند در دنیای آنلاین و همچنین سلیقه کاربران اقدام کنند. این امر به شدت هزینه‌های بازاریابی تولید‌کنندگان را کاهش خواهد داد.


تحول بازاریابی دیجیتال با فناوری های نوین
تحول بازاریابی دیجیتال با فناوری های نوین
 


کاهش تردیدها با نمایش جلوه‌های واقعی محصولات

وقتی کاربران با گزینه‌های بسیار زیادی در زمینه انتخاب خرید در سامانه‌ها و سایت‌ها و مواجه هستند، علاقه بسیار زیادی به مشاهده ویژگی‌های هر محصول نشان خواهند داد. این امر باید از سوی تولید‌کنندگان مدنظر قرار گیرد. به این ترتیب در صورت نیاز باید ویژگی‌های محصولات در بخش توضیحات و ویدئوهای تبلیغاتی نمایش داده شود. امروزه بسیاری از تولید‌کنندگان به دلیل عدم آگاهی کاربران از ویژگی‌های محصولاتشان هرگز به فروش دلخواه دست پیدا نمی‌کنند. این امر گاهی موجب ورشکستگی تولید‌کنندگان نیز می‌شود بنابراین تولید‌کنندگان باید ویژگی‌های محصولات‌شان را به طور مداوم برای کاربران توضیح دهند. این امر نقش مهمی در افزایش فروش تولید‌کنندگان خواهد داشت.


یکی از ساده‌ترین کارها برای جلب نظر کاربران به ویژگی‌های محصولات بارگذاری تصاویر متعدد و همچنین بیان اندازه، وزن و امکانات تازه محصولات است. به این ترتیب کاربران درکی منطقی و درست از ویژگی‌های محصولات خواهند داشت. یکی از مشکلات همیشگی تولید‌کنندگان در زمینه فروش آنلاین (اینترنتی) محصولات نارضایتی کاربران از خریدشان در پی تفاوت میان انتظاراتشان به ویژگی‌های واقعی محصول است. هرچه تولید‌کننده در زمینه کاهش این تفاوت عملکرد بهتری داشته باشد، توانایی‌اش برای جلب نظر مساعد کاربران بیشتر خواهد شد.


هرچه توانایی تولید‌کنندگان برای بیان ویژگی‌های محصولات به‌صورت دقیق‌تر بیشتر باشد، موفقیت نهایی در فروش بیشتر خواهد شد. اشتباه برخی از تولید‌کنندگان تلاش برای فروش محصولات بدون بیان جزییات دقیق درباره هر محصول است. به این ترتیب انتظارات کاربران از محصول موردنظر با واقعیت آن بسیار متفاوت خواهد شد. نتیجه نهایی دلسردی کاربران نسبت به خرید از محصولات تولید‌کننده موردنظر خواهد بود.


بازاریابی دیجیتال در طول سال‌های اخیر دستخوش تحولات بسیار زیادی شده است. تولید‌کنندگان برای ادامه فعالیت در دنیای پر از رقابت کسب و کار باید با سامانه‌ها و سایت‌های برتر این حوزه آشنایی داشته باشند. نکته مهم درخصوص توسعه بازاریابی دیجیتال نقش فناوری‌های نوین دیجیتالی در این زمینه است. تولید‌کنندگان باید توجه کافی به نقش فناوری‌های مدرن در تحول دنیای بازاریابی دیجیتال داشته باشند. در غیر این صورت با ادامه اتکا به تکنیک‌های بازاریابی قدیمی و سنتی در عمل شانسی  برای جلب نظر کاربران نخواهند داشت. 


مهمترین دلیلی که فناوری دیجیتال کاربران را به خرید آنلاین تشویق می‌کند، همین عدم وابستگی این فناوری  به‌زمان و مکان می‌باشد. چرا که علاوه بر اینکه کابران به‌راحتی می‌توانند نیاز خود را در سریعترین زمان ممکن با این فناوری تامین کنند، تولید‌کنندگان هم به‌راحتی می‌توانند با این فناوری دیده شده و محصولات و یا خدمات خود را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه به‌صورت مستقیم دست کاربران برسانند.


در واقع با فناوری دیجیتال، تولید‌کنندگان به‌راحتی می‌توانند محصولات خود را به‌سراسر ایران و حتی به‌کل جهان معرفی کنند، و به‌جای اینکه فقط چند کاربر محدود در منطقه جغرافیایی خود داشته باشند، محصولات خود را به همه کاربرانی که با تولید‌کنندگان درفضای مجازی آشنا شده‌اند، در سرتاسر ایران و حتی به‌کاربران خود در جهان بفروش رسانده و از این طریق سود چند برابری کسب کنند.


تولید‍کننده بجای اینکه حجم زیادی از محصولات را با پیش‌بینی فروش خود تولید نماید، با متصل شدن به‌یک سامانه دایرکتوری و یک سیستم فروشگاهی اینترنتی با هر بار سفارش کاربر در این سامانه محصول را به‌صورت مستقیم از کاربران سفارش گرفته و محصول مورد نیاز کاربران را به‌صورت تر‌و‌تازه و به‌صورت مستقیم از طریق مرسوله پستی به‌‌کاربران ارسال می‌کند.


در نتیجه علاوه بر عدم هزینه‌ها اضافی و مشکلات حمل و نقل و مدیریت زمان و با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها محصول تولید شده، مستقیم از تولید‌کننده به‌کاربر ارسال می‌شود. تولید‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی قبل از هر گونه فروش محصول از موجودی محصولات خود به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای مطمئن شده و به‌این ترتیب به‌نیاز کاربران در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده و رضایت کاربران را فراهم نمایند.


امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که برای خرید محصولات مورد‌نیاز، زمان خود را در چند فروشگاه فیزیکی محدود، با تنوع محصولی کم هدر دهد. در عصر فناوری‌های دیجیتال افراد ترجیح می‌دهند با اتصال به ‌سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی متنوع و مقایسه محصولات و قیمت آن‌ها را به‌راحتی نیاز خود را تامین کرده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.


اما تولید‌کنندگان برای دستیابی به‌همه این مزایا و ثبت‌نام در یک سامانه لازم است، شرایط لازم برای ورود به‌این عرصه را داشته باشند. نگران نباشید این شرایط اصلا سخت نیست و هر تولید‌کننده می‌تواند با مراجعه به‌ سامانه شُکا و با استفاده از راهنمای این سامانه کسب اطلاع کرده و در صورت دارا بودن شرایط همکاری و برای کسب‌و کاری قوی و فعالیت در دنیای جذاب و پیچیده فناوری‌های دیجیتال را آغاز کند.


سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شُکا سعی و تلاش نموده است تا  تمام امکانات مد‌نظر تولید‌کنندگان را فراهم نماید تا آنها بتوانند با این امکانات نیازهای اولیه ارتباط مستقیم با کاربران خود را فراهم نموده و از این طریق بتوانند محصولات خود را مستقیما و بدون واسطه‌ها و دلال‌ها از کارخانه و یا واحد تولیدی به‌دست مخاطبان و کاربران خود برسانند.


امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف و با همدلی و وفاق تولید‌کنندگان و کاربران بتوانیم ضمن تحقق چشم انداز بانک اطلاعاتی و فروشگاه اینترنتی شکا در ایجاد یک سامانه کامل و جامع برای تولید‌کنندگان ایرانی با کمک فناوری‌های روز دنیا برای بهتر دیده شدن برند و محصولات ایرانی و نمایشگاه دائمی برای محصولات تولید‌کنندگان ایرانی گام برداریم.

 

 

 فناوری دیجیتال فرصتی ارزشمند برای تولید‎کنندگان و کسب و کارهای نوین، در سال جهش تولید 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 حمایت از محصولات ایرانی
سال جهش تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .