شکا

یکی از راهکارهای مناسب برای کسب درآمد ثابت و پایدار تبدیل مخاطب هدف تولید‌کنندگان به کاربران ثابت است. این امر سود مشخصی در اختیار ما قرار خواهد داد...


اگر جستجویی کوتاه در یوتیوب داشته باشید، ویدئوهای بسیار زیادی از افراد در حال باز کردن بسته‌بندی محصولات تازه خریداری شده مشاهده خواهید کرد. یکی از لذتهای غیر قابل انکار در زمینه خرید محصولات مربوط به باز کردن بسته‎‌بندی آنهاست بنابراین مشاهده سرمایه‌‌گذاری عظیم تولید‌کنندگان بر روی طراحی بسته‌بندیها هرچه جذابتر جای تعجب ندارد. اغلب کاربران با محصولات تولید‌کنندگان در پوشش بسته‌بندی مواجه می‌شوند. به همین خاطر تاثیرگذاری اولیه هر تولید‌کننده بر روی کاربران از طریق بسته‌بندی محصولاتش روی می‌دهد.

اهمیت بسته‌بندی برای برندسازی
اهمیت بسته‌بندی برای برندسازی
 


شاید در نگاه نخست تهیه ویدئوهای بازاریابی از باز کردن بسته‌بندی محصولات کار عجیبی باشد. نکته مهم در این میان آگاهی تولید‌کنندگان از اهمیت بسته ‌بندی محصولات در فرآیند تصمیم‌گیری کاربران است. به این ترتیب در صورت استفاده از بسته‎ بندی مناسب شانس تولید‌کنندگان برای جلب نظر کاربران افزایش خواهد یافت. آنها پیش از مشاهده محصول و خریدش هیچ ارتباط نزدیکی با برند تولید‌کننده ندارند. این امر در بهترین حالت موجب داوری آنها براساس شنیده‌های دوستان می‌شود.


اگر این عامل را مدنظر قرار ندهیم، بسته‌بندی محصولات اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد. تمام این نکات برای پی بردن به اهمیت بسته‌بندی محصولات در قالبی جذاب کافی است. نکته مهم در این میان عدم توجه کافی تولید‌کنندگان به فرآیند بسته‌بندی محصولات است. به این ترتیب کاربر با انبوهی از محصولات بدون بسته‌بندی یا قالب‌های ضعیف مواجه خواهد شد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تولید‌کنندگان ایجاد می‌کند.


چرا بسته‌بندی محصولات اهمیت دارد؟

با توجه به اهمیت بسته‌بندی محصولات در ادامه برخی از مزیت‌های انتخاب طرحی جذاب و مناسب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نکته مهم درباره بسته‌بندی محصولات فراگیری آن در کسب و کارهای مختلف است. به این ترتیب تمام کسب و کارها امکان بهره‌مندی از نکات مورد بحث در این مقاله را خواهند داشت.


حفاظت از محصولات

اجازه دهید نکته نخست را با نگاهی واقع‌گرایانه شرح دهیم. وقتی محصولات ما دارای بسته‌بندی مطمئنی باشد، امکان صدمه به آنها کاهش خواهد یافت. اگر خود را به جای کاربران قرار دهیم، هیچ نکته‌ای به اندازه تحقیق درباره محصولات، انتخاب نمونه‌های مختلف و در نهایت برگزیدن یکی از آنها برای خرید و مواجهه با نقص فنی ناشی از بسته‎ بندی نادرست ناراحت‎ کننده نیست. بسیاری از کاربران به‌ دلیل تجربه منفی در زمینه بسته‌بندی محصولات و ایجاد صدمه به کالای خریداری ‎شده دیگر به سراغ برند تولید‌کننده مورد نظر نمیروند‌. این امر تجربه‌ای رایج در میان کاربران محسوب می‌شود.


گاهی اوقات ما نمایندگی فروش یک برند تولید‌کننده در کشوری دیگر هستیم. در این شرایط اگر محصول موردنظر پس از فروش دارای نقص فنی ناشی از عدم بسته‌بندی درست باشد، نقطه اصلی انتقادات متوجه ما خواهد بود. وقتی یک محصول پس از صادرات از مناطق دوردست در محل بسته‌بندی به‌دلیل بی احتیاطی آسیب می‌بیند، تحمل آن بسیار دشوار خواهد بود. گاهی اوقات تولید‌کنندگان اصلی حق فروش انحصاری محصولاتشان را در پی بروز چنین مشکلاتی از موسسه طرف قرارداد پس می‌گیرند بنابراین تولید‌کنندگان برای حفظ جایگاه‌شان در بازار باید دست به بسته‌بندی درست محصولات بزنند.


تاثیرگذاری اولیه فوق‎العاده

کاربران ابتدا بسته‌بندی محصولات را مشاهده می‌کنند، این امر دارای اهمیت بسیار زیادی است. وقتی ما بسته‌بندی جذابی برای کاربران داشته باشیم، توجه آنها بیشتر جلب می‌شود. امروزه اغلب محصولات در سامانه‌های دایرکتوری و سایت‌های اینترنتی تولید‌کنندگان بصورت بسته‌بندی دست کاربران می‌رسد. فضای اینترنتی آنها پر از محصولات بسته‌بندی مختلف است. تولید‌کنندگان ‌برای سهولت دسترسی کاربران اقدام به قرار دادن این محصولات با بسته‌بندی‌هابی شکیل در این سامانه به نمایش می‌گذارند.


به این ترتیب کاربران با حضور در سامانه‌ها و سایتهای اینترنتی موردنظر با انبوه محصولات تولید‌کنندگان روبرو خواهند شد. نکته مهم در این میان تاثیرگذاری طراحی بسته‌بندی‌های محصولات به شیوه ای جذاب و متفاوت است. تولید‌کنندگان بزرگ همیشه از مزیت بسته‌بندی خاص و منحصربفرد بهره می‌برند. این امر بخشی از فرآیند بازاریابی و برندسازی هر تولید‌کننده و شرکت محسوب می‌شود.


ظاهر حرفه‌ای بسته‌بندی کردن محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر ما در تلاش برای حضور در بازارهای جهانی هستیم، باید جلوه‌ای حرفه‌ای از برندمان به نمایش بگذاریم. در غیر اینصورت امکان جلب نظر مخاطب هدف را نخواهیم داشت. چالش اصلی بسیاری از تولید‌کنندگان در زمینه طراحی بسته‌بندی‌های چشم‌نواز مربوط به حوزه مالی است.


بودجه اندک هرگز به معنای ناتوانی در زمینه کسب موفقیت بازاریابی نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای ساماندهی امور به ساده‌ترین شکل ممکن است. وقتی از طراحی بسته‌بندی منحصربفرد صحبت می‌کنیم، منظورمان طرحهای پیچیده نیست. کاربران بهترین واکنش را در برابر بسته‌بندیهای ساده و بی‌آلایش دارند بنابراین فکر استفاده از طرح‌های عجیب و غریب را کنار بگذارید.


بسته‌بندی محصول به مثابه فرصت برندسازی

برندسازی فرآیند ایجاد جذابیت‎های منحصربفرد برای تولید‌کنندگان در چشم مخاطب هدف است. وقتی از المان‌های جذاب یک برند صحبت می‌کنیم، نحوه بسته‌بندی نیز اهمیت دارد. این امر موجب افزایش تمایل تولید‌کنندگان برای سرمایه‎گذاری در حوزه بسته‌بندی محصولات شده است. تولید‌کنندگان از طریق بسته‌بندی جذاب محصولاتشان در عمل صدای خود را به گوش کاربرانشان میرسانند. درج شعارهای اصلی برند تولید‌کنندگان بر روی بسته‌بندی‌ها یکی از راهکارهای مناسب برای تعامل با کاربران محسوب می‌شود.


ایجاد تجربه‌ای جذاب از برند تولید‌کننده برای کاربران کار دشواری نیست. نکته مهم در این میان داشتن برنامه‌ای جذاب و تاثیرگذار است. متاسفانه بسیاری از تولید‌کنندگان فاقد چنین برنامه‌ای هستند. به همین خاطر در عمل طرحی برای استفاده از فرصت بسته‌بندی محصولات برای ارتقای برندشان ندارند.


اگر تولید‌کنندگان به‌ دنبال حضور موفق در بازارهای جهانی هستند، باید نوعی شخصی‌سازی در بسته‌بندی محصولاتشان داشته باشند. بدون تردید سلیقه کاربران در کشورهای مختلف دارای شباهت یکسان نیست. توجه به‌فرهنگ بومی هر منطقه در طراحی بسته‌بندی کلید موفقیت در بازارهای مختلف خواهد بود. تحقق این امر با اندکی مطالعه پیرامون سلیقه کاربران هر منطقه و تلاش برای استفاده از نمادهای آن در طراحی بسته‌بندی محصولات امکان‎پذیر خواهد بود.


نمایش ارزش‌های برند

هر برند تولید‌کننده‌ای براساس ماهیت و زمینه فعالیتش دارای ارزش‌های متفاوتی است. یکی از نکات مهم در زمینه برندسازی تلاش برای انتقال ارزش‌های محصولات تولیدی به مخاطب هدف است. امروزه کاربران انتظارات بسیار زیادی از تولید‌کنندگان دارند بنابراین ما باید در راستای پاسخگویی به نیازهای متغیر کاربران گام برداریم. در غیر این صورت امکان تعامل سازنده با آنها را نخواهیم داشت.


بازنمایی ارزش‌های برند تولیدکنندگان در زمینه بسته‌بندی محصولات پیوند نزدیکی با تعهدات آنها دارد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. ایراد اصلی کار برخی از تولید‌کنندگان اعلام رسمی برخی از تعهدات و عدم تلاش برای پایبندی به آنهاست. این امر ضربه بسیار سختی به چنین تولید‌کنندگانی وارد می‌کند. 


کاربران تمایل به مشاهده پایبندی عملی تولید‌کنندگان به‌تعهداتشان دارند. بسته‌بندی محصولات با توجه به تعهدات تولید‌کنندگان بهترین فرصت برای نمایش پایبندی تولید‌کننده به ارزش‌هایش است.


اهمیت بسته‌بندی برای برندسازی
اهمیت بسته‌بندی برای برندسازی
 


اهمیت اطلاعات معتبر

آگاهی از تکنیک‌های طراحی بسته‌بندی محصولات اهمیت بسیار زیادی در زمینه موفقیت تولید‌کنندگان خواهد داشت. اشتباه برخی از تولید کنندگان تلاش برای طراحی بسته‌بندی براساس سلیقه شخصی‌شان است. شاید در این زمینه استفاده از راهنمایی‌های برخی از افراد باتجربه مناسب به نظر برسد، به هر حال تولید‌کنندگان باید آشنایی نسبی با این حوزه داشته باشند. در غیر این صورت تلاش‌های‌شان برای طراحی محصول با شکست مواجه خواهد شد.


تیم‌های بازاریابی بطور معمول وظیفه طراحی بسته‌بندی را برعهده دارند. اطلاع‌رسانی درست به اعضای تیم درباره اصول طراحی بسته‌بندی یا ساماندهی کارگاه‌های کاربردی درصورت نیاز امری ضروری خواهد بود. تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در صورت سرمایه‌گذاری و دسترسی به اطلاعات معتبر بسیار ساده خواهد بود، پس هیچ بهانه‌ای برای امتناع از کسب اطلاعات و ارائه آن به تیم بازاریابی وجود ندارد.


دیدار مجدد به جای خداحافظی

در نهایت، بسته‌بندی محصولات راهکاری مناسب برای ایجاد تجربه‌ای منحصربفرد در مخاطب هدف است. بسیاری از کاربران ثابت تولید‌کنندگان در پی نخستین خرید و مشاهده بسته‌بندی و سایر المان‌های هیجان‌انگیز اقدام به خرید مجدد می‌‍کنند. این امر برای تولید کنندگان تازه تاسیس اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی ما در ابتدای مسیر کسب و کار هستیم، احتمال مواجهه با مشکلات مالی، زیاد خواهد بود.


یکی از راهکارهای مناسب برای کسب درآمد ثابت و پایدار تبدیل مخاطب هدف تولید‌کنندگان به کاربران ثابت است. این امر سود مشخصی در اختیار ما قرار خواهد داد. وقتی ما از حداقل درآمد سالانه‌مان آگاهی داشته باشیم، امکان برنامه‌ریزی برای توسعه کسب و کار آسان‌تر خواهد شد.


بسته بندی جذاب محصولات پل ارتباطی ما با کاربران است. این امر در برخی موارد به مثابه دعوتنامه‌ای از کاربران برای همکاری هرچه بیشتر با برند تولید‌کنندگان خواهد بود. به این ترتیب با اختصاص زمان و بودجه مناسب به این بخش امکان افزایش شمار کاربران ثابت تولید‌کنندگان وجود دارد.

توانمندسازی با فناوری‌ دیجیتال

اگر به دنبال توانمند سازی با فناوری دیجیتال برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین برای فروش اینترنتی محصولات و معرفی برند خود با متخصصین حرفه‌ای و کار بلد هستید، حتما به سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شُکا سری بزنید و از تجربیات بیش از یک دهه این گروه مجرب و متخصص استفاده کنید.


سامانه شکا با تجربه‌‌ای ارزشمند که درطی سالها تحقیق و ممارست در فضای کسب و کارهای اینترنتی کسب کرده است، اقدام به ایجاد سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی به‌ منظور توانمند‌سازی تولید‌کنندگان ایرانی درزمینه فناوری‌های نوین دیجیتالی نموده و با توجه به اینکه اکثر کسب و کارها که اقدام به تاسیس وب سایت می‌کنند، ولی بعد از مدتی سایت را به‌ علتهای گوناگون رها کرده و ازادامه کار دلسرد می‌شوند و این فناوری مفید را رها می‌کنند و امکان دسترسی به فناوری‌های نوین دیجیتالی را از دست می‌دهند چرا که امروزه اینترنت بهترین بستر برای کسب در‌آمد است.


تحقق چشم انداز سامانه شُکا

امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف و با همدلی و وفاق تولید‌کنندگان و کاربران بتوانیم ضمن تحقق چشم انداز سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا در ایجاد یک سامانه جامع برای تولید‌کنندگان ایرانی با کمک فناوری‌های روز دنیا برای بهتر دیده شدن برند و محصولات ایرانی و نمایشگاه دائمی برای محصولات تولید‌کنندگان ایرانی  گام برداریم.


از کلیه تولید‌کنندگانی که در زمینه‌های محصولات غذایی ایرانی و سنتی فعال بوده و می‌توانند در ارائه محصولات خود از طریق سامانه اینترنتی و ارسال پستی بصورت مستقیم اقدام نمایند، به سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شُکا مراجعه نموده و از شرایط ثبت نام در این سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایند

 

 

 حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید ملی است 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 حمایت از محصولات ایرانی
سال جهش تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .