شکا
Farsi | English | Russian | Arabic

دنیای بازاریابی دارای زیرشاخه‌ ها و الگوهای بسیار زیادی است. متاسفانه اغلب تولید‌کنندگان نسبت به این الگوهای مختلف شناخت کافی ندارند... 


بازاریابی دیجیتال یکی از مفاهیم مهم در توسعه هر کسب و کاری محسوب می‌شود. امروزه بدون استفاده مناسب از بازاریابی دیجیتال فرصت‌های طلایی زیادی از دست تولید‌کنندگان و برندها می‌رود. به‌همین خاطر اغلب تولید‌کنندگان در کسب و کارهای مختلف سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی بخش بازاریابی دیجیتال دارند. این امر موجب افزایش رونق فعالیت دیجیتالی، شده است.

بازار‌یابی محصولات با فناوری نوین
بازار‌یابی محصولات با فناوری نوین
 


تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال

بدون شک فعالیت مناسب در زمینه بازاریابی دیجیتال به‌ هیچ‌وجه امر نامطلوبی نیست. نکته مهم در اینجا درک درست و عمیق از مفهوم بازاریابی دیجیتال است. این الگو از بازاریابی به‌طور طبیعی با تکنولوژی پیوند عمیقی دارد. همین امر موجب تغییر و تحول سریع و پی‌در‌پی بازاریابی دیجیتال می‌شود. نگاهی کوتاه به‌روند تغییر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال در طول یک‌دهه اخیر به‌خوبی این ادعا را تایید خواهد کرد.


اشتباه بسیاری از تولید‌کنندگان بی‌توجهی به بنیادها و اصول اساسی بازاریابی دیجیتال است. وقتی این امر در کنار عدم تلاش برای استفاده از تکنیک‌های بازاریابی جدید قرار گیرد، فاجعه‌ای تمام عیار را خواهد ساخت. با توجه به این نکات مشاهده خیل عظیمی از تولید‌کنندگان ناموفق در زمینه استفاده بهینه از بازاریابی دیجیتال تعجب برانگیز نخواهد بود.


اثبات این ادعا از طریق مشاهده روند رو‌ به‌ رشد و تحولات سریع دنیای کسب و کار امکان‌پذیر خواهد بود. امروزه تقریبا تمام حوزه‌های کسب و کار دست‌خوش تغییر و تحول هستند. همین امر ضرورت به‌روز‌رسانی مداوم محتوای بازاریابی و تبلیغاتی تولید‌کنندگان را ایجاب می‌کند. اگر ما به این نکته ‌وجه باشیم، چنانکه اغلب برندها هستند، به‌سرعت جایگاه‌مان در بازار متزلزل خواهد شد.


جلب رضایت کاربران جهانی با فناوری دیجیتال

امروزه دنیای آنلاین دسترسی تولید‌کنندگان به کاربران را بسیار ساده کرده است. تا پیش از این ما فقط در بازار مشتریان را ملاقات می‌کردیم، این امر به‌طور معمول فروپاشی دیوارهای تجارت بین‌الملل خوانده می‌شود، بنابراین اکنون تولید‌کنندگان  بدنبال جذب کاربران بین المللی نیز هستند. این امر در بسیاری از موارد با دشواری همراه است. به‌ هر‌حال هیچ تولید‌کننده‌ای در زمینه بازاریابی بدون اشتباه نیست. وقتی پای کاربران جهانی به‌ برند تولید‌کنندگان باز می‌شود، جلب رضایت همه آنها بدل به چالشی اساسی خواهد شد.


خریدهای متفاوت!

امروزه امکانات خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. تا پیش از این عادت جمعی همه ما مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا خرد برای خرید محصولات بود، با این حال امروزه ماجرا به‌طور کلی متفاوت شده است. اکنون کمتر کسی زحمت مراجعه حضوری به‌ فروشگاه‌ها برای خریدهای پیش پا افتاده را می‌دهد. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی محصولات خود را تر و تازه از تولید‌کنندگان بصورت مستقیم خریداری کرده و در منزل و یا محل کار تحویل می‌گیرند. البته این امر به نوع متفاوتی بر روی بازاریابی و تبلیغات خرده فروشی‌های فیزیکی تاثیر گذاشته است. 


به‌ هر‌حال در حوزه فروش آنلاین و بازاریابی دیجیتال باید به نظرات کاربران اهمیت داد. اغلب سایت‌های فروش آنلاین بخش نظرات کاربران دارند. این امر به کاربران فرصت اظهار نظرات‌شان را می‌دهد. جالب اینکه اغلب خریدارهای محصولات نیز در ذیل پست محصول در خرده فروشی‌های بزرگ کامنت می‌گذارند. امروزه یکی از استفاده‌های اصلی، نه خرید محصول بلکه بررسی ذائقه بر اساس نظرات کاربران قبلی است.

الگوی شناخت در بازاریابی محتوا 

دنیای بازاریابی دارای زیر شاخه‌ها و الگوهای بسیار زیادی است. متاسفانه اغلب تولید‌کنندگان نسبت به این الگوهای مختلف شناخت کافی ندارند. به‌ همین خاطر در عمل فقط به یک شیوه، آن‌ هم ناقص، اکتفا می‌کنند. وقتی از بازاریابی محتوایی صحبت می‌کنیم، باید پیوند نزدیک آن با بازاریابی دیجیتال را مدنظر داشته باشیم. عضویت فعال در شبکه‌های اجتماعی و سامانه دایرکتوری و مدیریت سایت رسمی تولید‌کنندگان پیش نیازهای اساسی در این حوزه محسوب می‌شود. این امر امکان بارگذاری محتوای تولیدی برندمان و جلب نظر مخاطب را می‌دهد.


اهمیت کسب و کار اینترنتی در پیوند عمیق با کاربران

کسب و کار در پیوند عمیق با سلیقه و ذائقه کاربران قرار دارد. تولید‌کنندگان معتبر همیشه سلیقه و ذائقه کاربران را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند. این امر به آنها فرصت تولید محصولات مختلف مطابق با میل کاربران را می‌دهد. نکته مهم در اینجا نمایش اعتبار برند تولیدی‌مان از طریق شناخت درست کاربران است.


امروزه بسیاری از برندها در عمل پیشنهادهای نه چندان جذاب برای کاربران آماده می‌کنند. ریشه این مشکل طراحی محصول بر پایه سلیقه و ذائقه تیم مدیریتی شرکت است. همیشه احتمال تفاوت نظر تیم مدیریتی با سلیقه و ذائقه عمومی کاربران وجود دارد. به همین خاطر اغلب تولید‌کنندگان با مشکلات عمده‌ای در زمینه تعامل با کاربران مواجه هستند.


اعتبار یک تولید‌کننده و برند آن طی فرآیندی بلند مدت پدید می‌آید. اشتباه برخی کارآفرینان تلاش برای طی این مسیر در مدت زمانی کوتاه است. بر این اساس تولید‌کنندگان مجبور به پذیرش ریسک‌های بزرگی می‌شوند. اغلب اوقات نتیجه چنین ریسک‌هایی شکست تولید‌کنندگان در دستیابی با اهدافشان خواهد بود.


استراتژی‌های دقیق تولید‌کنندگان در ارتباط با کاربران

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، شناخت کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. این شناخت امکان برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی‌های کاربردی را فراهم می‌سازد. تولید‌کنندگان بزرگ همیشه استراتژی‌های دقیقی برای جلب نظر کاربران دارند. به همین خاطر هیچ‌گاه با چالش‌های عمیق در زمینه ارتباط با آنها مواجه نمی‌شوند. پرسش اصلی بسیاری از مدیران و تولید‌کنندگان تازه کار نحوه دستیابی به دانش و تجربه‌ای برابر با تولید‌کنندگان بزرگ است.


سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا را با استراتژی مشخص طراحی و به کار گرفته‌ ایم. مجموعه‌ای با فناوری کاملا دیجیتالی با کمک مرسوله‌های پستی ایران راه اندازی کرده‌ایم که نقطه تماس کاربران با تولید‌کنندگان از طریقه این سامانه خواهد بود. این بخشی از اهداف نوآوری و موفقیت مجموعه شکا است.


هدف ما این است که همراه با تولید‌کنندگان و انتظارات کاربران حرکت کنیم. وقتی کاربران محصولات تولید‌کنندگان ایرانی را از سامانه شکا خریداری می‌کنند، محصولی باید به‌آنها ارائه شود که خودشان هم انتظارش را نداشته باشند.


سامانه دایرکتوری و فروشگاه اینترنتی شکا راهی مناسب برای تولید‌کنندگان و برندهای آنها و نمایشگاهی دائمی برای محصولات ایرانی است تا از طریق آن بیشترین دسترسی را به مخاطبان و کاربران خود در داخل و خارج ازایران داشته باشید.

 

 

 

 حمایت از تولید‌ داخلی و معرفی محصولات ایرانی با نشان ایرانی یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق تولید ملی است 

 فروشگاه اینترنتی شکا پل ارتباطی مطمئن تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایرانی 

 روابط عمومی سایت جامع فروشگاهی شکا 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید:


        instagram  

با خبر شدن از جدیدترین محصولات با عضویت در خبرنامه

برای اطلاع از جشنواره تخفیفات شکا ، جدیدترین محصولات و طرح های ویژه فروش در خبرنامه فروشگاه شکا عضو شوید.

 حمایت از محصولات ایرانی
سال رونق تولید
هدف از تاسیس فروشگاه اینترنتی حذف واسطه ها و دلالان و کارکرد آن بصورت خدمات کاملا الکترنیکی در صنعت وب و فناوری دیجیتال و اطلاعات به تولیدکنندگان و کاربران و معرفی و فروش محصولات تولید‌کنندگان ایرانی است. ایجاد فرهنگ سازی و حمایت از تولید ملی در جهت یک حرکت جمعی ، اراده ملی و نهضتی همگانی از اهداف این مرکز می‌باشد. شعار ما هر جا قصد خرید داریم کالا و محصولات ایرانی را انتخاب کنیم .